Zamów IKEA onlineGigant meblarski Ikea planuje zredukować 7500 miejsc pracy na całym świecie w ramach planu obsługi większej liczby klientów online, poinformowała firma w środę.

Wstrząs w szwedzkiej firmie, po raz pierwszy zgłoszony przez

The Wall Street Journal, pokazuje, że nawet Ikea, znana z ogromnych sklepów podmiejskich i niedrogich mebli do samodzielnego montażu, nie jest odporna na konkurencję online, która dotknęła inne sieci detaliczne.

Większość cięć w pracy nie trafi na pracowników detalicznych Ikea, ale na tych, którzy zajmują stanowiska biurowe, w tym dział zasobów ludzkich i komunikacji, powiedział dziennik.

Wstrząs w szwedzkiej firmie, po raz pierwszy zgłoszony przezW międzyczasie Detalista planuje stworzyć tysiące nowych miejsc pracy-11 500, czyli o 4000 więcej niż to, co zmniejsza — otwierając 30 nowych sklepów w centrach miast i inwestując w swoją ofertę e-commerce i dostawy.

W oświadczeniu w środę Lars Petersson, Kierownik Działu Sprzedaży Detalicznej Ikea w USA, powiedział, że firma chce “stworzyć Ikea przyszłości”… bądź bardziej przystępny cenowo i w pełni obejmujący technologię.”

IKEA od jakiegoś czasu wie, że musi ulepszyć swoją grę online i być mniej zależna od swoich gigantycznych sklepów z cegłami.

W raporcie rocznym z 2015 r.firma odnotowała “szybko zmieniający się krajobraz Detaliczny” i stwierdziła, że jest w trakcie wdrażania zakupów online na wszystkich swoich globalnych rynkach. Mimo że wciąż otwiera duże nowe sklepy w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, również się skurczył. W tym roku Ikea zrezygnowała z planów założenia sklepów w Nashville; Glendale, arise.; i Carey, N. C.

W raporcie finansowym z zeszłego miesiąca firma poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zakończyła się w sierpniu. 31 jego strona zgromadziła 2,5 miliarda wizyt, ale stanowiła tylko 5% sprzedaży.

Chociaż Ikea pozostaje liderem na rynku sprzedaży mebli w sklepach w USA — z udziałem w rynku prawie 9%, według firmy badawczej IbisWorld- – jest daleko w tyle za mniejszymi konkurentami, jeśli chodzi o sprzedaż online. Po tej stronie rynku, zakupy online Wayfair i Overstock.com. a także Williams-Sonoma, która jest właścicielem West Elm, kontroluje 39% rynku.

Amerykanie nadal kupują więcej mebli w sklepach niż w Internecie, a sklepy mają generować przychody w wysokości około 66 miliardów dolarów w tym roku, w porównaniu do mniej niż 10 miliardów dolarów dla sprzedawców internetowych, donosi IbisWorld. Jednak konkurencja online jest coraz większym problemem dla Ikei, ponieważ IbisWorld spodziewa się, że sprzedaż online obejmie coraz większy udział w ogólnym rynku mebli.

Seth Basham, analityk Wedbush, który śledzi Wayfair i Williams-Sonoma, powiedział, że sprzedaż mebli online rośnie o ponad 10% rocznie, a sprzedaż mebli w ogóle wzrosła o zaledwie 4%.

Jednym z elementów strategii firmy jest zwiększenie wygody Ikea, czy to dzięki szybszemu doborowi lub dostawie-kluczowemu czynnikowi rosnącej dominacji detalicznej Amazon-lub poprzez umieszczenie sklepów bliżej miejsca zamieszkania klientów.

Niedawny raport finansowy IKEA zauważa

Niedawny raport finansowy IKEA zauważaZe eksperymentuje z koncepcjami handlu detalicznego mającymi na celu rozszerzenie poza Duże podmiejskie sklepy, z których słynie firma. W ubiegłym roku firma otworzyła małe sklepy — te, które zasadniczo służą jako sale wystawowe, ale nie magazyny-które mają sens w centrach miast lub małych społecznościach.

Odzwierciedla to cel strategii, którą przyjęli inni główni sprzedawcy detaliczni, próbując powstrzymać przepływ zakupów online, czyniąc zakupy w sklepie wygodniejszym.

IKEA otworzyła również tymczasowe sklepy pop-up i odległe punkty odbioru zamówień, które pozwalają klientom złożyć zamówienie w sklepie lub online, a następnie odebrać towary gdzieś bliżej domu. Jest to potencjalnie wygodniejsze niż podróż na przedmieścia i tańsze niż płacenie za transport ciężkich ładunków.

Basham powiedział, że IKEA robi bardziej agresywny impuls, nie tylko ze względu na wzrost zakupów online, ale także dlatego, że widziała mniej kupujących przychodzących do jej sklepów z dużymi pudełkami.

“Chce być bliżej wzorców zakupów ludzi” – powiedział Basham. “Kupowanie w Internecie i kupowanie w sklepie lub oferowanie pick-upów ze sklepów w centrum miasta ma sens dla miejsca, w którym przemieszcza się populacja.”

Zauważył, że gdy Ikea przejdzie dalej w e-commerce, może to oznaczać większą konkurencję — i wolniejszy wzrost-dla Wayfair, West Elm i innych firm.

“Trudniej będzie zobaczyć ten sam poziom wzrostu, jaki widzieliśmy w przeszłości, ale jest miejsce dla nich wszystkich” – powiedział. “Przegrani to regionalne sklepy meblowe i duże sieci handlowe.”

Petersson powiedział, że spodziewa się tylko około 75 cięć w USA i zauważył, że firma planuje otworzyć dwa sklepy w przyszłym roku, w San Antonio I Norfolk w Wirginii.. tworząc około 500 nowych pozycji.

Firma prowadzi obecnie 48 amerykańskich sklepów, w tym osiem w Kalifornii. Pięć z nich znajduje się w południowej części stanu — Burbank, West Covina, Carson, Costa Mesa i San Diego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here